ان ال پی چیست

یازار :

+0 به یه ن
nlp را میتوان در یک جمله خلاصه کرد:
“تکرار کارهای قبلی برابر است با نتایج قبلی و اقدام به انجام کارهای جدید نتایج جدید را به همراه دارد”
مبحث ان ال پی گستردگی زیادی دارد و در این مقاله به سه راز مهم این قانون می‌پردازیم:

اگر یک نفر به موفقیتی رسیده است، ما هم میتوانیم برسیم
 

NLP یا ان ال پی

همه افراد، سیستم فیزیکی مشابهی دارند ولی تفاوت میان افراد موفق با افراد ناموفق در نحوه نگرش و باور آنهاست. حال اگر بخواهیم به نتایج مشابهی که افراد موفق رسیده اند برسیم، باید از افراد موفق الگوبرداری کنیم و اقدام و عمل و نگرش خود را به الگوی موفق خود نزدیک کنیم و همین نکته کافیست تا موفقیت را یک امر شانسی یا موروثی ندانیم و به ما کمک می‌کند تا رفتارهای جدید بسازیم


تمرین اول برای استفاده از قانون nlp ( ان ال پی چیست )
افراد موفق در یک زمینه مشخص مثلا سبک زندگی، انجام یک حرکت ورزشی و یا نواختن موسیقی را رصد کنید سپس با توجه به نکته بالا به الگوبرداری از زندگی و عملکرد آنها بپردازید. بدانید اگر شخصی توانسته به موفقیت برسد شما هم با بررسی نحوه انجام آن فرآیند به موفقیت دست خواهید یافت.

شکست فقط یک نتیجه است و مقدمه ای است برای پیروزی
NLP چیست

افراد در موقعیت های مختلف زندگی به نتایجی می‌رسند که اگر برخلاف میلشان باشد آن نتیجه را شکست تعبیر می‌کنند و دچار اضطراب می شوند درحالیکه nlp ( ان ال پی ) این موارد را فقط یک نتیجه متفاوت می‌داند زیرا باور دارد انسانها در زندگی یا به موفقیت می‌رسند و یا یک تجربه متفاوت کسب می‌کنند پس شکست معنا ندارد.

تمرین دوم برای استفاده از قانون nlp 
یک تمرین ذهنی را همین حالا انجام دهید، به شکست هایی که در گذشته داشته‌اید از زاویه ای متفاوت نگاه کنید. به این فکر کنید که چه تجربیات و دستاوردهایی از آنها بدست آورده‌‌اید؟ گاهی شکست‌ها مسیر زندگی ما را تغییر می‌دهند. بطور مثال کسی که شغلش را از دست داده شاید تصور کند همه چیز را باخته است اما همین عامل شاید فرد را متوجه توانایی های دیگری در خودش کند و بتواند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کند.

واقعیت همان چیزی که می بینیم نیست
ان ال پی چیست - راز موفقیت

آیا هرآنچه می‌بینیم واقعیت محض است یا فقط برداشتی است از آنچه دیده‌ایم؟ پس برداشت ما از وقایع اطراف بنا به فیلترهای ذهنی مانند باورها، ارزشها و نگرش ما به زندگی شکل می‌گیرد و ما واقعیت‌ها را بر اساس نقشه ذهنی خود تفسیر می‌کنیم. از این نکته می‌توان در جهت برقراری ارتباط موثر با دیگران استفاده کرد. بنابراین نظر و دیدگاه افراد را محکوم نکنید زیرا از نظر ان ال پی هر فردی مدل ذهنی خاص خود را دارد و باید به مدل ذهنی افراد احترام گذاشت.

حتما بخوانید: ۱۴ راز ارتباط موثر با جنس مخالف

تمرین سوم برای استفاده از قانون nlp ( ان ال پی )
به اختلافاتی که با اطرافیان داشته‌اید فکر کنید، کدامیک از این اختلافات به دلیل اختلاف دیدگاه و فیلترهای ذهنی شما صورت پذیرفته است؟ بنابراین قبل از آنکه افراد را قضاوت کنید و از برچسب هایی نظیر مغرور، خسیس، بی منطق و… استفاده کنید، با خود بگویید این فرد مدل ذهنی مربوط به خود را دارد و من باید به مدل ذهنی او احترام بگذارم و مطابق با تیپ شخصیتی او ارتباط برقرار کنم.

چگونه با کمک قانون جذب و nlp  رضایت خود را از زندگی بیشتر کنیم؟
 

NLP

رابطه ذهن و زبان و چگونگی اثرگذاری آن‌ها روی جسم و رفتار رویکردی است که nlp ( ان ال پی ) به آن پرداخته است و تلفیق آن با قانون جذب موجب حرکت هوشمندانه افراد به سوی خواسته هایشان می‌شود. درک رابطه قانون جذب و ان ال پی و یادگیری بکارگیری این دو مقوله را می‌توان به یادگیری زبان ذهن تشبیه کرد. فرض کنید به کشوری سفر کرده‌اید که زبان آنجا را بلد نیستید و می‌خواهید با مردم آنجا ارتباط برقرار کنید یا وارد رستوران شده‌اید و غذایی را سفارش می‌دهید و زمانی که غذا برای شما اورده می‌شود، می بینید که آن غذا کاملا با خواسته شما مغایرت دارد و مثلا بجای استیک مرغ، خوراک گوشت آورده اند!!
ما باید نحوه برقراری ارتباط با ضمیر ناخودآگاه‌مان را بلد باشیم. با یادگیری بکارگیری قانون جذب و ان ال پی می‌توانیم آنچه واقعا خواهانش هستیم را به ضمیرناخودآگاهمان سفارش بدهیم. از زندگی چه میخواهید؟ شاید بگویید پول بیشتر، رابطه عاشقانه، سلامتی و … را می‌خواهید در حالیکه ممکن است شما فقط به دنبال تجربه یک حس خوب محبت آمیز باشید. تفاوتی که در خواسته‌هایی که اکنون به دنبالشان هستیم با خواسته‌های واقعی مان که از آنها اطلاع نداریم باعث می‌شود چیزی که در واقع از زندگی می‌خواهیم به صورت کامل برآورده نشود. و در نهایت موجب نارضایتی ما از زندگی خواهد شد. قانون جذب و NLP ( ان ال پی ) توجه و درک ناخودآگاه را برای ما ممکن می‌کنند.

  • [ ]