بیل گیتس

یازار :

+0 به یه ن

دین بیل گیتس

بیل گیتس متولد ۱۹۵۵ در سیاتل ، واشنگتن ، در خانواده ای مسیحی بزرگ شد. او با حضور در یک کلیسای خاص بزرگ شده است، که اکنون شکل منقرض شده از پروتستانتیسم است. اما به نظر می رسد بیل ایمان خود را در بزرگسالی حفظ نکرد. در سال ۱۹۹۵ در سن ۴۰ سالگی ، گیتس با دیوید فراست در مورد موضوع دین مصاحبه کرد و به آن گفت:”من کسی نیستم که به طور منظم به کلیسا می روم. عناصر خاص مسیحیت چیزی نیست که من به آن اعتقاد زیادی دارم. از نظر انجام کارها ، من یک رویکرد نسبتاً علمی برای علت وقوع و چگونگی وقوع اتفاقات دارم. من نمی دانم خدا هست یا نه. “

در سال ۲۰۱۴ ، جف گودل از رولز استونز از بیل پرسید که آیا کارهای خیریه او نظرات وی را در مورد دین تغییر داده است؟ بیل پاسخ داد:”من فکر می کنم سیستم های اخلاقی دین فوق العاده مهم هستند. ما فرزندان خود را به شیوه ای مذهبی تربیت کرده ایم. آنها به کلیسای کاتولیک رفته اند که ملیندا به آن می رود و من در آن شرکت می کنم. اکنون علم بخشی از قلمرویی را که دین پر می کرد ، پر کرده است »

بنابراین می توان نتیجه گرفت که گیتس رویکردی انعطاف پذیر نسبت به دین دارد. او خود را مسیحی طبقه بندی می کند و معتقد است که اعتقاد به خدا منطقی است. اگرچه او موافق این است که دین دارای فضیلت است ، اما ترجیح می دهد به حقایق مطلق تکیه کند و علم اولین نقطه تماس او است.

درآمد بیل گیتس در ثانیه

در هر ثانیه ای که با یک پلک برهم زدن میگذرد، ۲۵۰ دلار به درآمد بیل گیتس افزوده می‌شود؛ فکرش را بکنید این رقم برای یک فرد عادی حتی غیر قابل تصور است. به عبارت دیگر درآمد او در هر دقیقه ۱۵ هزار دلار و روزانه ۲۰ میلیون دلار است. اگر بیل گیتس را به تنهایی به یک کشور مستقل تشبیه کنیم او سی‌وهفتمین کشور ثروتمند جهان است. با این همه، او کسی است که کسر بزرگی از این درآمد شگفت‌انگیز را صرف بهبود وضعیت محرومان و زندگی شرافتمندانه‌تر در این کره خاکی می‌کند و همواره به فکر تهی دستان و فقرا است.

خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

شاید برای شما هم جای سوال باشد که ثروتمند ترین مرد کره ی زمین یعنی بیل گیتس در چه خانه ای و با چه امکاناتی زندگی میکند. شاید باورتان نشود اما این خانه چیزی دست کم از یک شهرک ندارد. XANADU 2.0 نام ویلایی کنار دریاچه است که وی در سال 1988 به قیمت 2 ملیون دلار خریداری کرده و بعد از 7 سال مرمت و بازسازی و صرف 63 میلیون دلار تکمیل شده است.  این خانه با مساحت 20.116 متر مربع بخشی از تپه های مدینا در واشنگتن را به خود اختصاص داده است و اکنون یکی از بزرگترین و زیبا ترین املاک جهان است. دورتادور این ملک را با انواع درختان ، درخچه به نوعی حصار بندی شده است و تنها مسیر دیده شدن نمای کلی این خانه از قسمت هوایی و سمت ساحلی است که به این ملک منتهی می شود. در ادامه عکس هایی از خانه بیل گیتس را مشاهده میکنید.

تصویر هوایی خانه بیل گیتس

تصویر هوایی خانه بیل گیتس

سالن ورزشی خانه بیل گیتس

سالن ورزشی خانه بیل گیتس

سالن غذاخوری خانه بیل گیتس

سالن غذاخوری خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

 

چقدر با حرفه موسس مایکروسافت آشنا هستید؟

اشتیاق او برای ساخت نرم‌افزار او را به مایکروسافت رساند که امروزه انواع سیستم‌های عامل را برای کامپیوترها تولید می‌کند. همکاری او با تولید‌کنندۀ IBM ادامه یافت و خیلی زود Apple نیز در سال 1980 تاسیس شد. توافق‌نامۀ مایکروسافت در اواخر دهۀ هشتاد باعث شد کمپانی‌ها به درجات بالاتری برسد و به موفق‌ترین کمپانی تکنولوژی در جهان تبدیل شود.
او در رابطه با حرفه‌اش گفته: «من یک شخص تنبل را انتخاب کردم تا کار دشوار را انجام دهد. زیرا شخص تنبل همیشه ساده‌ترین راه را پیدا می‌کند.»

ناکامی‌های بیل‌ گیتس

ثروت بیل گیتس به تومان - زندگینامه بیل گیتس - ماشین بیل گیتس - سرمایه بیل گیتس 2020

همۀ ما می‌دانیم که تمام افراد موفق حداقل یک بار قربانی شکست شده‌اند و کمپانی گیتس نیز از این قاعده مستثنا نبود. پرونده‌های ضد تراست در دهۀ ۹۰ در سراسر اینترنت فراگیر شدند و موجب ناکامی اینترنت اکسپلورر و سایر برنامه‌ها گشتند. علی‌رغم تمام دشواری‌ها در دهۀ ۹۰ و ۲۰۰۰، مایکروسافت همچنان جزو یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در جهان باقی ماند. او یکی از موفق‌ترین کارآفرینان و ثروتمندترین تجار جهان است. حال او به عنوان رئیس مایکروسافت، مبالغ زیادی را در موسسۀ خیریۀ بیل و ملیندا گیتس سرمایه‌گذاری کرده است تا مسائلی مثل فقر و گرسنگی را حل کند. بیل گیتس در رابطه با شکست این چنین می‌گوید: «من در برخی از امتحانات مردود شدم ولی دوستم همه را پاس کرد. حالا او یکی از مهندسین مایکروسافت است و من مالک مایکروسافت هستم.»


  • [ ]